Gwarancja
Gwarancja pozwala liczyć na pewien okres eksploatacji bez ponoszenia dodatkowych, nieprzewidzianych wydatków na naprawę pojazdu. Jeszcze niedawno komfort ten uwarunkowany był regularnymi przeglądami, które aby zachować gwarancję mogły być przeprowadzone jedynie w autoryzowanej stacji obsługi (ASO), czyli u dealera danej marki. W tej chwili, klient kupujący nowy samochód może za każdym razem dokonać wyboru. Samochód może być serwisowany w ASO lub warsztacie nieautoryzowanym.
Oczywiście, wynikająca z gwarancji producenta pojazdu bezpłatna naprawa nadal możliwa jest wyłącznie w ASO, ale dzięki przepisom unijnym obowiązującym od 2010 roku, przegląd okresowy czy wymiana elementów eksploatacyjnych mogą być przeprowadzone w dowolnym warsztacie. Co więcej, w samochodzie można stosować także tańsze części eksploatacyjne o porównywalnej jakości. Klientów w Unii Europejskiej chroni ponad 90 dyrektyw dotyczących homologacji i certyfikacji części zamiennych. Oznacza to, że elementy, które kupujemy w niezależnym warsztacie, gwarantują nam odpowiednią jakość zarówno pod względem bezpieczeństwa, jak i ochrony środowiska.
Oszczędzać trzeba jednak z głową. Zwłaszcza w przypadku samochodu na gwarancji warto starannie wybrać warsztat, któremu powierzamy nasz pojazd. Bardzo często nie tylko warsztaty działające pod egidą producenta lub dystrybutora części (np. Bosch Car Service, Q-Service, AD Serwis, Eurowarsztat) ale też niezależne warsztaty oferują wysoką jakość usług.
Jeżeli wszystkie czynności serwisowe wykonano zachowując odpowiednie standardy oraz są one potwierdzone fakturą i pieczątką w książce serwisowej to producent samochodu nie może odmówić uznania takiego przeglądu.